ابرآمد

فناوران اطلاعات خبره

آقای مهندس معینی مدیر IT شرکت فناوران اطلاعات خبره

“شرکت فناوران اطلاعات خبره باتوجه‌به مسئولیتی که نسبت به 22 شرکت بیمه با بیش از 40 میلیون بیمه‌شده در سراسر کشور دارد، نیازمند سرویس‌هایی است که شبانه‌روزی در دسترس باشند. همچنین باتوجه‌به حساسیت این موضوع، نیاز به وجود امنیت بالا همواره برای این شرکت ضروری بوده است. انتخاب شرکت ابرآمد به‌عنوان ارائه‌دهنده سرورهای پایدار و ابری، نیازهای شرکت فناوران اطلاعات خبره را برطرف کرده است.

امیدواریم باتوجه‌به نیروی کارآمد و دانش فنی بالای ابرآمد بتوانیم از ظرفیت‌های بیشتر این شرکت بهره‌­مند شویم.”

شرکت فناوران اطلاعات خبره (فناوران) در سال ۱۳۸۲ به همت جمعی از متخصصان فناوری اطلاعات، باهدف تولید راهکارهای نرم‌افزاری جامع و یکپارچه بیمه‌گری (Core Insurance) متناسب با نیازهای صنعت بیمه ایران و با بهره‌گیری از به‌روزترین فناوری‌های نرم‌افزاری تأسیس شد.

هم‌اکنون بیش از 50% پرتفوی صنعت بیمه از طریق راهکارهای نرم‌افزاری شرکت فناوران اطلاعات خبره پردازش می‌گردد. خدمت‌رسانی به بیش از 40 میلیون بیمه‌شده در سراسر کشور با نرم‌افزار جامع بیمه‌گری بنیان به انجام می‌رسد. شرکت فناوران اطلاعات خبره با همکاری نزدیک به 400 کارشناس و متخصص، بزرگ‌ترین شرکت فناوری در صنعت بیمه است. این شرکت در سال‌های متمادی رتبه 1 شورای‌عالی انفورماتیک را به خود اختصاص داده و همچنین یکی از شرکت‌های برگزیده در حوزه کارآفرینی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی قلمداد می‌شود.

چالش‌های فناوران اطلاعات خبره

شرکت فناوران اطلاعات خبره با 22 شرکت بیمه طرف قرارداد، پیوسته در ارتباط است. به‌منظور حفظ این ارتباط نیاز بود که برخی از سرویس‌های شرکت در هر مکان و زمانی در دسترس باشند و بدون قطعی و با سرعت بالا نیازهای شرکت‌های بیمه را برطرف سازند؛ بنابراین ضروری بود که دو سرور API و DB این شرکت در یک سرویس ابری داخلی قرار بگیرند. محصولات شرکت فناوران اطلاعات خبره به زیرساختی با سطح امنیت و درصد پایداری بالا نیاز دارند. به‌عنوان نمونه، پنجره واحد درمان (ماد) که صدور برخط معرفی‌نامه بیمه درمان تکمیلی و استعلام آن را برای همه شرکت‌های بیمه و 9193 مرکز درمانی متصل به این راهکار به‌صورت یکپارچه فراهم می‌کند، حساسیت و حیاتی بودن چنین الزاماتی را به‌روشنی نشان می‌دهد. برای خلق ارزش‌هایی چون افزایش سرعت روند صدور معرفی‌نامه‌ها، کاهش هزینه‌های مالی، زمانی و نیروی انسانی به‌ویژه در شرایط همه‌گیری کرونا، تسهیل مراحل استفاده از بیمه تکمیلی و افزایش کیفیت بیمه‌‌های درمان تکمیلی لازم بود زیرساخت مناسب آن فراهم شود که این مهم، مستلزم صرف هزینه بسیار بالایی بود. از طرف دیگر حفظ امنیت سرورها و بک‌آپ‌گیری و به‌روزرسانی به‌موقع داده‌های آنها، موضوعات مهم دیگری بودند که باید به آنها توجه می‌شد.

دستاوردهای استفاده از سرویس‌های ابرآمد

پس از مهاجرت به ابرآمد، هزینه‌های جاری کاهش چشم‌گیری پیدا کردند. همچنین معماری و زیرساخت ابرآمد امکان امنیت سرویس‌ها را بهبود بخشید و کنترل و نظارت کامل فرایندها را فراهم ساخت. در حال حاضر دسترسی به اطلاعات در این شرکت درست، دقیق و در لحظه است.

 از مهم‌ترین دستاوردهای شرکت فناوران پس از مهاجرت به زیرساخت ابرآمد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. دسترسی به داده‌ها و سرویس‌ها بدون محدودیت جغرافیایی
  2. افزایش امنیت و درصد پایداری سیستم
  3. پاسخگویی به‌موقع
  4. بهینه‌سازی و نگهداری صحیح منابع با کمک کارشناسان متخصص
  5. دریافت خدمات بر اساس نیاز به‌صورت مدیریت شده
  6. بهره‌مندی از پهنای باند مناسب سرویس‌های ابرآمد

سایر داستان‌های موفقیت

بهران

 بهران

پشتیبانی شبانه‌روزی از تمامی سرورها، تجهیز تیم متخصص، مقیاس‌پذیری سرویس ابرآمد با حجم اطلاعات رو به ‌رشد شرکت بازرگانی بهران مهم‌ترین ارزش‌ ‎های خلق شده برای این شرکت بوده است.

نامی نو مشتری ابرآمد

نامی نو

با تحت وب شدن دسترسی کاربران، تیم IT نامی‌نو توانست بر موضوعات مهم‌تری از کسب‌وکار متمرکز شود. پشتیبانی شبانه‌روزی و در دسترس ابرآمد نیز مسیر را هموارتر کرد.

هایلند بیوتی

هایلند بیوتی

آقای شایارضا شمس‌زاده (مدیر عامل فروشگاه هایلند بیوتی): تعاملات سازنده و ارتباطات نزدیک با کارشناسان فروش و پشتیبانی ابرآمد منجر به بهبود کیفیت خدمات این شرکت گردیده است.

پارس آمپول

پارس آمپول

آقای کریم‌زاده (مدیر مالی پارس آمپول): برای ایجاد بسترهای IT و به‌منظور سازگاری سیستم‌ها با امکانات شرکت؛ نیاز به استفاده از سرویس‌های رایانش ابری همانند سرویس‌های ابرآمد داشتیم.