ابرآمد

آوای اطلاعات آریا

شرکت آوای اطلاعات آریا یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ آریا است. این هلدینگ از شرکت‌های دمیس، هوشمند تصمیم آریا، آوای اطلاعات آریا، محاسب سلامت سپاهان و فهیم ارقام ویرا تشکیل شده که در زمینه طراحی و پیاده‌سازی راهکار‌های جامع بیمه‌های تجاری، راهکارهای سلامت الکترونیک و پرونده سلامت، سامانه‌های پردازشگر اسناد پزشکی و درمان بیمه تکمیلی، طراحی و توسعه نرم‌افزار‌های سفارش مشتری، طراحی و توسعه سامانه‌های مبتنی بر هوش ماشین، مناسب‌سازی و استقرار سامانه‌های برنامه‌ریزی منابع انسانی و طراحی و توسعه اپلیکیشن‌های موبایل فعال هستند.

آوای اطلاعات آریا

شرکت دانش‌بنیان آوا که در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان مستقر است از سال 1393 به این هلدینگ پیوست. هدف از اضافه‌شدن این شرکت که تجربه‌ای چندین‌ساله در زمینه تولید نرم‌افزار و پورتال دارد، استفاده از تجربیات آن در زمینه BPMS و جاوا برای توسعه ERP بود. در شروع همکاری با بیمه سلامت، باتوجه‌به سابقه و تجربیاتی که این شرکت در زمینه کار با شرکت‌های بیمه داشت، برای تولید سامانه «سپاس» پروژه بیمه سلامت انتخاب و به‌صورت عملی وارد حوزه بیمه‌های پایه شد. این شرکت اکنون در حوزه‌های سامانه پردازشگر اسناد پزشکی، سامانه درمان بیمه تکمیلی (رسا) و ارائه سامانه‌های مبتنی بر BPMS و BRMS فعال است.

چالشهای فناوری اطلاعات شرکت آوای اطلاعات آریا

برنامه‌ریزی پروژه رسا از سال 98 آغاز شد. در آن زمان کارشناسان فنی شرکت باتوجه‌به ماهیت این سرویس، تصمیم گرفتند راه‌اندازی زیرساخت را به‌صورت داخلی انجام دهند. ازآنجاکه در آن زمان بستر مناسب و با کیفیتی برای پشتیبانی تمامی اطلاعات از سراسر کشور و با حجم تراکنش بالا مهیا نبود، تصمیم گرفته شد سرویس موردنظرشان را از دیتاسنترهای معتبر دریافت کنند. با بررسی‌های کارشناسان، مشخص شد که عمده دیتاسنترهای بزرگ و معتبر در تهران قرار دارند؛ درحالی‌که تیم توسعه‌دهنده و پشتیبان در اصفهان مستقر بود.

شرکت آوا تصمیم گرفت یک تیم فنی در تهران تجهیز کند تا بتوانند با ارتباط با یک دیتاسنتر مناسب، سرویس‌های موردنیاز خود را تأمین نمایند و در واقع خودشان کار یک ارائه‌دهنده خدمات ابری را انجام دهند. اما به‌مرور تیم با مشکلاتی که به دلیل کم‌تجربگی در کار با سرویس‌ها، هزینه بالای بعضی سرویس‌ها، عدم وجود تیم پشتیبانی 24×7 برای پاسخگویی، محدود بودن به یک دیتاسنتر خاص و … بود، مواجه شد. همین مشکلات باعث شد که تیم برنامه خود را تغییر دهد و تصمیم به دریافت سرویس از شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس ابری بگیرد.

در اولویت‌هایی که کارشناسان شرکت برای انتخاب سرویس‌دهنده تعریف کردند، مجهز بودن سرویس‌دهنده به چندین دیتاسنتر در صدر خواسته‌ها قرار داشت؛ زیرا داده‌های این شرکت حساسیت بالایی داشت و حفظ و تأمین امنیت اطلاعات بسیار مهم بود. با آنکه لیست کاملی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ابری تهیه شد، اما محدود بودن دیتاسنتر این شرکت‌ها به یک دیتاسنتر که متعلق به خود شرکت بود، کارشناسان شرکت را راضی نمی‌کرد. به دلیل این موضوع و سایر مشکلات مطرح شده، پس از بررسی‌های بسیار و مشورت با کارشناسان این حوزه، تصمیم به استفاده از سرویس‌های ابرآمد گرفته شد.

دستاوردهای استفاده از سرویس‌های ابرآمد

شرکت آوای اطلاعات آریا اکنون برای پیشبرد پروژه‌های رسا، ایزمد و دوراپ خود، از 40 ماشین (VM) و 4 سرور فیزیکی بر بستر ابرآمد استفاده می‌کند. کارشناسان آوا معتقدند به‌کارگیری سرویس ابرآمد مزیت‌های زیر را برای مجموعه‌شان ایجاد کرده است:

  • کاهش هزینه‌های استقرار و نگهداری سخت‌افزار
  • بهره‌مندی از سرویس‌های خاص که برای پروژه‌های بزرگ لازم هستند
  • اضافه‌شدن سریع زیرساخت‌ها و سرویس‌های موردنیاز به قرارداد در صورت نیاز
  • راه‌اندازی سرویس‌های مختلف در دو دیتاسنتر مجزا از هم
  • و …  

آقای ستاری مدیر فناوری اطلاعات «آوای اطلاعات آریا»

آقای ستاری، مدیر فناوری اطلاعات آوای اطلاعات آریا در تشریح تجربه خود از همکاری با ابرآمد می‌گوید:«ما تعامل خوبی با کارشناسان فنی داریم. وجود ارتباط دو طرفه و درک متقابل از نظرات یکدیگر، موجب شده سرعت و کیفیت پیشبرد کارها بهبود قابل‌ توجهی پیدا کند.»

وی می‌افزاید: «به دلیل وجود SLA ای که میان ما و کارفرماهایمان تعیین شده، باید بتوانیم این توافقات را تأمین کنیم. نیاز ما ایجاب می‌کند تا در صورت نقض این توافقات و تأمین نشدن تعهداتمان در قبال کارفرمایان، سریعاً با تیم پشتیبانی مرتبط شویم وانجام کار ما در اولویت قرار گیرد و فوریت‌های کاری ما در کمترین زمان ممکن پاسخ داده ­شود. با ارتباط خوبی که با تیم پشتیبانی ابرآمد داریم، تا امروز ریسک این موضوع برای مجموعه ما بسیار پایین بوده و این از نکات مثبت همکاری ما با ابرآمد بوده است.»

سایر داستان‌های موفقیت

بهران

 بهران

پشتیبانی شبانه‌روزی از تمامی سرورها، تجهیز تیم متخصص، مقیاس‌پذیری سرویس ابرآمد با حجم اطلاعات رو به ‌رشد شرکت بازرگانی بهران مهم‌ترین ارزش‌ ‎های خلق شده برای این شرکت بوده است.

نامی نو مشتری ابرآمد

نامی نو

با تحت وب شدن دسترسی کاربران، تیم IT نامی‌نو توانست بر موضوعات مهم‌تری از کسب‌وکار متمرکز شود. پشتیبانی شبانه‌روزی و در دسترس ابرآمد نیز مسیر را هموارتر کرد.

هایلند بیوتی

هایلند بیوتی

آقای شایارضا شمس‌زاده (مدیر عامل فروشگاه هایلند بیوتی): تعاملات سازنده و ارتباطات نزدیک با کارشناسان فروش و پشتیبانی ابرآمد منجر به بهبود کیفیت خدمات این شرکت گردیده است.

پارس آمپول

پارس آمپول

آقای کریم‌زاده (مدیر مالی پارس آمپول): برای ایجاد بسترهای IT و به‌منظور سازگاری سیستم‌ها با امکانات شرکت؛ نیاز به استفاده از سرویس‌های رایانش ابری همانند سرویس‌های ابرآمد داشتیم.