ابرآمد

پارس آمپول

آقای کریم‌زاده، مدیر مالی پارس آمپول

“جهت ایجاد بسترهای فناوری اطلاعات، مطابق با تکنولوژی­‌های روز دنیا و استفاده از امکانات IT و به‌منظور سازگاری سیستم‌ها و روش‌ها با امکانات موجود در داخل شرکت؛ نیاز به استفاده از سرویس‌های رایانش ابری همانند سرویس‌های ابرآمد داشتیم. ما در پارس آمپول توانستیم به‌ خوبی به این مهم دست پیدا کنیم.”

پارس آمپول

هلدینگ پارس آمپول در سال 1367 باهدف تولید پوکه‌های آمپول، ویال، کارتریج و پیپت‌های قطره‌چکان تأسیس شد. عمده محصولات این هلدینگ با استفاده از مواد اولیه درجه یک شرکت شات آلمان (فیولاکس) تولید می‌شوند. در طی بیش از سه دهه تلاش، این شرکت توانسته است در کنار ارتقاء کمی و کیفی محصولات تولیدی خود و با تولید سالانه بیش از 800 میلیون پوکه، ضمن تأمین بیش از نیمی از نیاز بازار داخل به کشورهای آسیایی، آفریقایی و اروپایی نیز صادرات داشته باشد.

شرکت‌های پاشا فارمد کاوه، پارس پلاست کاوه، کیا کندل و پوشینه فارمد کاوه (با برند ژلامین) و همچنین شرکت پرسام رابر فارمد (تنها تولیدکننده رابر استاپر خاورمیانه) نیز از شرکت‌های موفق و زیرمجموعه پارس آمپول هستند.

چالشهای فناوری اطلاعات پارس آمپول

هلدینگ پارس آمپول برای تأمین زیرساخت‌های IT خود از سرور اختصاصی استفاده می‌کرد. این سرور اختصاصی در محل شرکت، نیاز به فضای خاصی داشت که علاوه بر شرایط نگهداری، لازم بود یک تیم متخصص فنی به‌صورت 24 ساعته بر موضوعات حفظ امنیت اطلاعات سرور متمرکز شوند. علاوه بر موضوعات هزینه‌ای و با وجود ارتباط با شرکت‌های خارجی؛ حفظ ارتباط شبانه‌روزی با مشتریان نیز ضرورت بالایی داشت.

باتوجه‌به اهمیت IT در شرکت‌های تولیدکننده مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی؛ نیاز به مرکز داده‌ای مجهز به تجهیزات پردازشی، ذخیره‌سازی، شبکه و امنیت پرقدرت و استاندارد که بتواند به توسعه زیرساخت‌ها و نرم‌افزارهای آن مجموعه کمک کند، بیش‌ازپیش احساس می‌شد.

دستاوردهای استفاده از سرویس‌های ابرآمد

هلدینگ پارس آمپول از سال 91 مشتری نرم‌افزارهای تحت ویندوز (دلفی) و اتوماسیون تحت وب همکاران سیستم است. نرم افزارهای پایه ای این شرکت در آبان 95 از دلفی به راهکاران کانورت شد. در شهریور سال 99 با اضافه‌شدن حوزه کارخانه‌ای راهکاران، سرور اختصاصی پارس آمپول به دلیل نداشتن منابع مناسب دچار کندی شد و مدیران شرکت برای حل مشکل و تجهیز زیرساخت موردنیاز نرم‌­افزاری خود، ابرآمد را انتخاب کردند. با استفاده از زیرساخت­‌های حرف‌ه­ای و پشتیبانی 7×24 ابرآمد، علاوه بر آزاد شدن فضای فیزیکی اختصاصی که سرور اشغال کرده بود، امکان انتقال داده‌ها با سرعت و در مقیاس بالاتری برای این شرکت فراهم شد. علاوه بر این ارتباطات خارجی شرکت نیز باکیفیت بالاتری انجام می­شود.

از مهم‌ترین دستاوردهای این همکاری می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • کاهش سرمایه‌گذاری اولیه برای احداث، تجهیز و نگهداری سرور
  • ایجاد بستر مناسب فن آوری اطلاعات مطابق با تکنولوژی­‌های روز دنیا
  • افزایش قابل‌توجه سرعت ذخیره‌سازی و دستیابی به اطلاعات
  • افزایش امنیت اطلاعات
  • صرفه‌جویی در مصرف برق

این دستاوردها باعث شد تا این شرکت از خرداد 1400 نرم‌افزار اتوماسیون خود را نیز به زیرساخت ابرآمد منتقل کند.

سایر داستان‌های موفقیت

بهران

 بهران

پشتیبانی شبانه‌روزی از تمامی سرورها، تجهیز تیم متخصص، مقیاس‌پذیری سرویس ابرآمد با حجم اطلاعات رو به ‌رشد شرکت بازرگانی بهران مهم‌ترین ارزش‌ ‎های خلق شده برای این شرکت بوده است.

نامی نو مشتری ابرآمد

نامی نو

با تحت وب شدن دسترسی کاربران، تیم IT نامی‌نو توانست بر موضوعات مهم‌تری از کسب‌وکار متمرکز شود. پشتیبانی شبانه‌روزی و در دسترس ابرآمد نیز مسیر را هموارتر کرد.

هایلند بیوتی

هایلند بیوتی

آقای شایارضا شمس‌زاده (مدیر عامل فروشگاه هایلند بیوتی): تعاملات سازنده و ارتباطات نزدیک با کارشناسان فروش و پشتیبانی ابرآمد منجر به بهبود کیفیت خدمات این شرکت گردیده است.

پارس آمپول

پارس آمپول

آقای کریم‌زاده (مدیر مالی پارس آمپول): برای ایجاد بسترهای IT و به‌منظور سازگاری سیستم‌ها با امکانات شرکت؛ نیاز به استفاده از سرویس‌های رایانش ابری همانند سرویس‌های ابرآمد داشتیم.