ابرآمد

نامی نو

آقای عسگری (مدیر سیستم‌ها و روش‌های نامی نو):

«با مهاجرت به ابر و به دلیل هماهنگی خوب تیم ابرآمد با تیم پشتیبانی همکاران سیستم، بسیاری از مشکلات ما حل شده و دیگر نگرانی‌های گذشته را نداریم و توانستیم بر روی کارهای مهم‌تری تمرکز کنیم.»

نامی نو

هم‌زمان با روند روبه‌رشد صنعتی‌شدن، تغییر سبک زندگی و افزایش اهمیت استفاده درست از زمان، نیاز به خوراک آماده مصرف در دنیا افزایش‌یافته و امروزه شاهد حضور این‌گونه تغییرات سریع در جامعه ایران نیز هستیم. شرکت تات پخش سراسری آسمان نیلی با برند نامی نو، از پیشگامانی است که این تغییرات را پیش‌بینی و در جهت رفع نیازهای حاصله اقدام می‌کند. دو کارخانه نامی‌نو دارای سه گواهینامه ISO 22000: 2005 / HACCP / ISO 9001: 2008 شرکت آلمانی TUV INTERCERT است. نامی‌نو، اکنون نامی معتبر و نمادی از کیفیت است.

نامی که بنیان‌گذارانش توانستند با شناخت کافی از بازار ایران، تحقیقات گسترده، شناسایی نقاط بحرانی خوراک آماده مصرف و عرضه صنعتی، آن را به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین واحد تولیدی غذاهای آماده کشور مطرح کنند تا جایی که امروزه انگیزه اصلی خویش را بر اشتغال‌زایی و ارج نهادن به تولیدات داخلی می‌دانند و کمر همت خود را بر گسترش چرخه‌های صنعت داخلی گمارده‌اند و از جمله پیش‌گامان این صنعت به‌حساب می‌آیند. به‌طوری‌که با داشتن رقبای بسیار، حجم گسترده‌ای از سهم فروش بازار کشور را در دست گرفته و صنعتی نوین را در عرصه‌های بین‌المللی بنیان گذاشته‌اند.

چالش‌های فناوری اطلاعات نامی نو

شرکت تات پخش سراسری آسمان نیلی (نامی نو)، دارای 200 کاربر سیستم و 250 کاربر موبایل سرویس پخش، یکی از مشتریان بزرگ حوزه فروش و پخش همکاران‌سیستم است. در ابتدای سال 1400، سرعت برخی گزارش‌های حوزه فروش و پخش راهکاران این شرکت دچار کندی و سرعت پایین شد و با وجود اضافه‌ شدن سرور اختصاصی جدید همچنان مشکل برطرف نشد. کارشناسان پشتیبانی همکاران سیستم پیشنهاد اضافه‌کردن  یک سرور دیگر به سرورهای موجود را داشتند ولی عملیاتی کردن آن در زمانی کوتاه امکان­‌پذیر نبود.

از طرفی دیگر افزودن سرور دوم، بخش زیادی از ظرفیت نیروی IT شرکت را می‌گرفت و همچنین ایجاد هماهنگی بین تیم­‌های پشتیبانی نرم‌افزار همکاران‌سیستم و تیم IT نامی­نو نیاز به زمان و انرژی زیادی داشت چرا که مسئله، حل ترکیبی از مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بود.

موضوع ناکافی بودن فضا جهت ذخیره‌سازی حجم بالای اطلاعاتی که به‌صورت روزانه و گسترده از کارخانه‌ها دریافت می­شد نیز دغدغه مهمی بود. علاوه بر این پشتیبان­‌گیری (Backup) از این اطلاعات و فضای مورد نیاز آن نیز با توجه‌ به نوع فعالیت شرکت و گسترش روزافزون فعالیت­‌ها از مشکلات دیگر شرکت بود.

دستاوردهای استفاده از سرویس‌های ابرآمد

نامی‌نو برای کسب اطمینان در یک بازه دو هفته‌ای زیرساخت ابرآمد را به‌صورت آزمایشی تست کرد و به این نتیجه رسید که زیرساخت ابرآمد می­‌تواند پاسخگوی مناسبی برای سازوکار نامی نو به خصوص در پیک زمانی پخش سرد باشد.

هماهنگی تیم متخصص ابرآمد با تیم پشتیبانی همکاران سیستم، فرایند مهاجرت را برای نامی نو بسیار آسان کرد و با تحت‌وب شدن دسترسی کاربران، تیم IT این شرکت توانست بر کارهای مهم‌تری از کسب و کار متمرکز شود مخصوصاً که کارشناسان ابرآمد به‌صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته در دسترس بودند.

در نهایت نامی‌نو با مهاجرت به زیرساخت ابرآمد بسیاری از مشکلات و دغدغه‌­هایش برطرف شد و در حال حاضر سرورهای مدیریت‌شده ابرآمد و سرویس پشتیبان‌گیری مدیریت شده ابرآمد را  در اختیار دارد.

از مهم‌ترین دستاوردهای ایجاد شده برای این شرکت پس از مهاجرت به ابرآمد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. متناسب بودن نرم‌افزار همکاران سیستم با زیرساخت ابرآمد
  2. پاسخگویی به‌موقع و 7/24 تیم پشتیبانی
  3. فراهم شدن شرایط تمرکز تیم فنی و IT نامی‌نو بر موضوعات مهم‌­تر کسب­‌وکار
  4. مهیا شدن امکان پشتیبان­گیری در لحظه
  5. از بین‌ رفتن محدودیت فضای ذخیره‌سازی اطلاعات و هاردها
  6. مقیاس‌پذیری زیرساخت مجازی ابرآمد که باعث راحتی و سرعت در افزایش و کاهش دادن حجم هارد در لحظه شد.

سایر داستان‌های موفقیت

بهران

 بهران

پشتیبانی شبانه‌روزی از تمامی سرورها، تجهیز تیم متخصص، مقیاس‌پذیری سرویس ابرآمد با حجم اطلاعات رو به ‌رشد شرکت بازرگانی بهران مهم‌ترین ارزش‌ ‎های خلق شده برای این شرکت بوده است.

نامی نو مشتری ابرآمد

نامی نو

با تحت وب شدن دسترسی کاربران، تیم IT نامی‌نو توانست بر موضوعات مهم‌تری از کسب‌وکار متمرکز شود. پشتیبانی شبانه‌روزی و در دسترس ابرآمد نیز مسیر را هموارتر کرد.

هایلند بیوتی

هایلند بیوتی

آقای شایارضا شمس‌زاده (مدیر عامل فروشگاه هایلند بیوتی): تعاملات سازنده و ارتباطات نزدیک با کارشناسان فروش و پشتیبانی ابرآمد منجر به بهبود کیفیت خدمات این شرکت گردیده است.

پارس آمپول

پارس آمپول

آقای کریم‌زاده (مدیر مالی پارس آمپول): برای ایجاد بسترهای IT و به‌منظور سازگاری سیستم‌ها با امکانات شرکت؛ نیاز به استفاده از سرویس‌های رایانش ابری همانند سرویس‌های ابرآمد داشتیم.