ابرآمد

هایپر تایر (شرکت چیکانیک تجارت)

آقای تهرانی مدیر مارکتینگ و مدیر وب‌سایت چیکانیک:

«برای یک فروشگاه اینترنتی، وب‌سایت مهم‌ترین دارایی است. دارایی‌ای که شاید اهمیت آن حتی از سایر موضوعات هم بیشتر باشد. یک وب‌سایت، همانند فروشگاهی 24 ساعته است که هیچ‌گاه خاموشی ندارد و روشن بودن چراغ آن امری بسیار حیاتی  است. از نظر ما زیرساخت یک وب‌سایت، یکی از مهمترین موضوعات وب سایت است.توصیه ما به سایر همکاران این است که در انتخاب تیمی که این زیرساخت را برایشان فراهم می‌کند بسیار حساس و موشکافانه عمل کنند.»

هایپر تایر

هایپر تایر سال 1395 با ایده‌ای خلاقانه برای ارائه خدماتی متفاوت در عرصه فروش اینترنتی لاستیک در انواع برندهای ایرانی و خارجی به وجود آمد. هایپر تایر برند فروش اینترنتی لاستیک شرکت چیکانیک تجارت (سهامی خاص) است.

این شرکت علاوه بر ایجاد امکان مقایسه لاستیک‌ها از نظر شاخص‌های فنی و ظاهری، توانست با ارائه خدماتی جدید در زمینه نصب تایرهای عرضه شده به‌صورت سیار یک خدمت نوین نیز به مشتریان خود ارائه کند. یکی از موارد مؤثر بر کیفیت تایر، شرایط انبارداری آن است. هایپر تایر با ایجاد مجموعه انبارهای مدرن، بهترین شرایط نگهداری تایر را فراهم نموده که نقش به سزایی در تضمین کیفیت محصولات ارائه شده دارد.

هایپر تایر در سال‌های 98 و 99 برنده جایزه جشنواره وب و در سال 1400 برنده جایزه ملی تجارت الکترونیکی شده است.

چالش‌های فناوری اطلاعات شرکت چیکانیک

باتوجه‌به سیاست‌های اصلی هایپر تایر در شرکت چیکانیک، مبنی بر فروش اینترنتی و بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا، می‌توان گفت که تمام تلاش این شرکت در راستای ایجاد هرچه بهتر تعامل با مخاطبین خود از طریق بستر سایت بوده است.

شرکت چیکانیک تهران در ابتدا از سرور اختصاصی در داخل شرکت برای وب‌سایت استفاده می‌کرد ولی قطعی‌های مکرر اینترنت باعث چالش‌های بزرگی بر روی وب‌سایت و فروش آنلاین شرکت شد؛ بنابراین مدیران چیکانیک تجارت تصمیم به استفاده از خدمات دیتاسنترهای داخلی گرفتند.

اما مشکلات همین‌جا به پایان نرسید و هایپر تایر تا پیش از مهاجرت به ابرآمد، مجبور به انتخاب 3 دیتاسنتر مختلف شد و آپ تایم پایین و پاسخگویی نامناسب پشتیبانی دیتاسنترهای انتخاب شده در مواقع حساس، به مشکلات این شرکت اضافه کردند.

دستاوردهای استفاده از سرویس‌های ابرآمد

باتوجه‌به اهمیت عملکرد وب‌سایت هایپر تایر برای مدیران شرکت چیکانیک، این شرکت در تیرماه  1400 استفاده از زیرساخت‌های ابرآمد را انتخاب کرد.

از مهم‌ترین مزیت‌های ایجاد شده برای این مجموعه پس از مهاجرت به ابرآمد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی به داده‌های شرکت بدون محدودیت جغرافیایی
  • بهره‌مندی از آپ تایم قابل‌قبول که برای یک فروشگاه اینترنتی بسیار حائز اهمیت است.
  • کاهش یا افزایش منابع سخت‌افزاری در لحظه و متناسب با حجم بازدید از وب‌سایت
  • پایش و نگهداری مناسب و حرفه‌ای از اطلاعات
  • پاسخ‌گویی به‌موقع تیم پشتیبانی متخصص ابرآمد در مواقع حساس

سایر داستان‌های موفقیت

بهران

 بهران

پشتیبانی شبانه‌روزی از تمامی سرورها، تجهیز تیم متخصص، مقیاس‌پذیری سرویس ابرآمد با حجم اطلاعات رو به ‌رشد شرکت بازرگانی بهران مهم‌ترین ارزش‌ ‎های خلق شده برای این شرکت بوده است.

نامی نو مشتری ابرآمد

نامی نو

با تحت وب شدن دسترسی کاربران، تیم IT نامی‌نو توانست بر موضوعات مهم‌تری از کسب‌وکار متمرکز شود. پشتیبانی شبانه‌روزی و در دسترس ابرآمد نیز مسیر را هموارتر کرد.

هایلند بیوتی

هایلند بیوتی

آقای شایارضا شمس‌زاده (مدیر عامل فروشگاه هایلند بیوتی): تعاملات سازنده و ارتباطات نزدیک با کارشناسان فروش و پشتیبانی ابرآمد منجر به بهبود کیفیت خدمات این شرکت گردیده است.

پارس آمپول

پارس آمپول

آقای کریم‌زاده (مدیر مالی پارس آمپول): برای ایجاد بسترهای IT و به‌منظور سازگاری سیستم‌ها با امکانات شرکت؛ نیاز به استفاده از سرویس‌های رایانش ابری همانند سرویس‌های ابرآمد داشتیم.